dissabte, 27 d’abril del 2019

Ruta de les fonts d'Amer, 31 mar. 2019

Ens vàrem desplaçar en cotxe fins al poble d'Amer, des d'on vam començar la ruta a peu en direcció a Sant Martí Sacalm.

La primera font va ser la d'en Boadas que pren el nom del mas on està situada. Després de fer un tros de carretera vam arribar a la Font Gironesa. Seguírem un tros més de pista i uns corriols fins que vam trobar la Font dels Degotalls, i tot seguit la Font Fresca, on vàrem fer una aturada per esmorzar: és una font d'una gran bellesa pel seu entorn verd i ombrívol.

Després vam agafar el camí de baixada i, bo i passant per la Caseta del motor vam atènyer les fonts del Carlí i dels Abeuradors. LLavors, un cop vàrem haver travessat el carril bici, vam arribar a la planta embotelladora de la Font Picant o Fonter.

Cal dir que aquestes fonts es troben en molt bon estat de conservació, per la feina d'una colla de jubilats de la població d'Amer que s'encarreguen de la seva restauració i manteniment. Després de visitar la font Picant resseguírem el riu passant per uns magnífics paratges i noves fonts com la Moncler, la Figuereda, la Felhmann, la dels Capellans etc. i acabant la ruta a Amer.

Com que anàvem bé de temps vam visitar la plaça major d'Amer i, a la pastisseria del president Puigdemont, hi vam comprar postres per després de dinar.