dijous, 21 de març del 2019

Excursió al Puig d'Afrou d'Anglès, 24 feb. 2019

Iniciem el recorregut al pàrquing del pavelló municipal d'Anglès, seguim uns metres la ruta del carrilet en direcció a la Cellera. Un cop passat el pont de la riera d'Osor ens decantem a mà esquerra i seguim per la seva vora fins que trobem el passallís. Llavors, agafem un corriol fins a la font picant de la Fanera i continuem fins a la carretera que ens porta a la central elèctrica d'en Faries.
Seguim la pista fent ziga-zagues fins a trobar el corriol que s'enfila fins a un collet al cim de la carena. I continuem per una pujada força costeruda fins al Puig d'Afrou (839 m). Des del cim tenim una visió privilegiada del Far, del cingle de les Serres, i de Rocacorba;  i en un dia clar es poden veure les Medes i el golf de Roses.
A la tornada vàrem desfer un tall de corriol per on havíem pujat i, bo i passant per les ruïnes de can Bechdejuvell i pel campament de la Triassa de Bechdejú, vam arribar a la Cellera. Llavors, vam agafar la ruta del carrilet en direcció a Anglès fins al lloc on havíem deixat el cotxe.